Lovely saturday

Vaknade 08:12, sen gick jag med pappa & Maya till konditoriet och köpte frallor.
Det va faktist ganska kallt då..
kollade precis på termometern, det är liksom 16.8 c.
jag ska uuuuuuuut!

Sen in i duschen, fixa mig.
Sitter och hökar vid radion 24/7!! :D
Wiiiiiiiiiiiiii :D

Det är E.M.D. - weekend på Rix FM , det har ni väl inte missat?
I morgon, söndag, är dom programledare mellan 13-16:00.
Det mååååste ni lyssna på!!
:)

Snart blir det mat, rester från igår.
asså jag dooog va gott det va :D
the recept is heeeere:

20 min.

6 pers.


2 paket bacon (140 g)

1 burk kräftstjärtar (350 g)

12 körsbärstomater

150g championjoner

½ röd chilli, tec spansk peppar

1 knippa persilja

1 msk smör

1 msk balsamvinäger

1 tsk honung

1 påse färsk spenat (150g)

5 dl lättgrädde (5%)

1 grönsaksbuljongtärning (gärna med persilja och vitlök)

1 dl riven parmesanost

½ tsk salt

1 krm nymald svartpeppar

1 msk majsstärkelse


•©    Strimla baconet och stek det knaprigt, låt rinna av på hushållspapper.

•©    Låt kräftstjärtarna rinna av.

•©    Ansa tomaterna, ansa och halvera champinjonerna.

•©    Kärna ut och strimla chilin, hacka persiljan.

•©    Fräs tomater och svamp i smör i ca 3 min.

•©    Tillsätt vinäger och honung och fräs ytterliggare 1 min.

•©    Blanda ner chili, persilja och spenat och häll över grädden.

•©    Smula i buljongtärningen och puttra ca 5 min.

•©    Vänd bacon, kräftstjärtar och parmesan, smaka av med salt och peppar.

•©    Rör ut majsstärkelsen i lite kallt vatten, blanda redningen i såsen och koka upp.

•©    Servera såsen till nykokt pasta


GOTT VA?

mamma kommer och hämtar mig sen och då ska vi te eurostop, ska kolla efter vår/sommar kläder :)
dessa kläderna blir det idag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback