GYMNASIET

Jag och Evelina har diskuterat vad vi vill bli, jag har länge velat bli journalist & på senaste tiden blivit intresserad av att fota, kamerans alla funktioner m.m.
Så jag kom fram till att man kan bli journalist och sin egen fotograf!
Man både skriver och fotar sina artiklar, spalter eller vad det nu blir man får jobba med senare.
Eve har pratat mycket om Drottning Blanka gymnasiet och jag börja tycka det lät jätte bra, men det visade sig att dom inte hade media linjen där :/
Men det har Sturegymnasiet :D
Första året där får man gå alla inriktningar inom Media
( Grafisk kommunikation, foto, multimedia, journalistik, ljud & bild, tv&film och musikproduktion )
När det året är slut väljer man en utav dessa inriktningar som man går år 2 & 3.
Det jag mest av allt vill jobba med är att fota kändisar, inte papparazzi utan fota dom på filmpremiärer, konserter och andra tillfällen där det behövs en fotograf :)
Ska fixa jäkligt bra betyg nu i 8an & 9an så jag har stor möjlighet att komma in på Media! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra syrran ,det låter som en bra linje för dig =) Kämpa på med betygen , du är ju så duktig =)

2009-08-20 @ 22:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback