7maj

Idag har vi haft orientering på ön.. jippi ;D
asså jag brukar vara positiv till mycket men just orientering är något som jag tycker är så grymt tråkigt -.-
men iallfall mötte jag upp Wicki så gick vi ut till vägen där bussen skulle komma, va framme vid halv 10.
Då skulle vi ha nån mattelek i skogen som gick ut på att springa o leta efter några lappar.
När vi väl hittat alla och skulle ha den sista lappen, så fanns inte den! suck..
Efter det skulle vi träffa en småkrypsexpert, hahaha!

asså ärligt, men i heeela vetet vill bli det? visste inte ens att det fanns x)

denna killen gick småkrypsutbildning i Lund, riktigt intressant kille asså... not.

Sen var det dags för orientering, eller ja nästan, vi fick vänta en timmeför dom andra va inte klara.

Men sen var det min och Wickis tur att springa iväg och leta kontroller.

Det va då allting började .. hahaha
Vi 2 klarade oss bra i skogen de första 5 av 9 kontrollerna, men sen, godegud...
vi sprang upp för en brandt backe för att kontroll nr 6 låg där uppe.
vi hittade den och sen istället för att gå tillbaka ner så fortsatte vi en bit upp sen rakt fram i skogen, svängde då vänster och upptäckte att vi va GANSKA så högt upp :O
och när jag menar ganska snackar vi typ 60 meter!
Wicki - galen som hon e  ;) börjar gå NER för denna backe i typ 70 graders vinkel.
ja, vi typ ... flög ner x)
haha trodde ja skulle dö så jag börja tacka Wicki för alla bra stunder va haft i livet, hehehe, ao men vi klarade oss tills sist och efter 1 tim & 15 minuter va vi framme igen ;D
Wicki är den ultimata kartläsarn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback